3 de gener del 2010

Any nou

Ja hem encetat un nou any. Suposo que per molta gent això és un motiu d’alegria i ho haurà celebrat amb un bon sopar i els tradicionals raïms de la sort.

És de lo més normal i jo també ho feia; m’engargussava menjant els dotze raïms al ritme de les campanades, i brindant amb cava perquè el nou any fos millor que l’anterior, fent projectes i volen millorar les coses que no estaven prou bé.

Aquest any ha estat una nit de dijous com la de qualsevol dijous de l’any, hem sopat a l’hora de sempre, no he menjat raïms ni per postres i no he ni testat el cava. És més (i sé que és una tonteria, però és la meva tonteria) donat que la beguda del cava sempre ha estat associada a celebracions (en aquestes dates és quan se’n ven més; i malgrat molts divendres per sopar l’Antònia i jo ens n’havien begut una ampolla) no penso tornar-lo a tastar en el que hem queda de vida.

I evidentment de projectes pocs i coses a millorar menys. Jo sempre dic que algunes de les coses que ens passen en aquesta vida, sobretot al canviar d’any fas el pensament de fer-les diferents, a veure si d’aquesta manera van millor, i sinó l’any vinent hi haurà una altre oportunitat; però el fet que m’ha tocar viure no té adreçador possible, és un fet incontestable (encara que de vegades penso que despertaré i tot haurà estat un mal son) i no té cap més oportunitat ni variació possible.

A mi sempre m’havien agradat les tradicions i sobretot les que comportaven reunir-se amb la família. Recordo que quan hi havia alguna celebració, sempre fèiem alçar el meu pare perquè fes el brindis, i sempre feia servir la mateixa formula: “Per molts anys poguem celebrar semblants obres amb els mateixos paletes i els mateixos manobres.”

Mai més podrem fer servir aquesta formula (a part de que he deixat de ser amic de celebracions), doncs ens falta un paleta o manobre, tant se val.
T’estimem.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

penso que tots els que us coneixem, us tractem i us apreciem, hem tingut aquets dies, mes present que els altres, el vostre dolor, la vostra perdua immensa, Joan, aquets dies, que he tingut al meus reunits al voltant de la taula, el meu pensament primer ha estat per vosaltres, soc incapaç d entendre perquè la vida pot robar la felicitat a families com la vostra.
una abraçada.
anna

Anònim ha dit...

De Sant Jordi continuament el recordem. Heu de saber que quan ell apareixia a l'entrenament sempre l'acompanyava una rialla que despertava les nostres.
Sovint llegeixo el que parleu d'ell, em ve de gust.
Em costa molt dirigir el pensament, amb ell, fa que rigui i plori- Ànims a tots.
TATU